Kundcase

Precious Fair – Nordens största ur- och smyckemässa pågick fram till 2019.

Mill har arbetat med Precious Fair på uppdrag av Svenska Mässkonsult AB. Vi har skött all formgivning, den mesta copywritingen, skrivit reportage och fotograferat till reportage och artiklar, fotograferat och filmat under mässan, levererat animerad och rörlig bild, skrivit pressrelease, förvaltat de sociala medierna, uppdaterat hemsidan, tagit fram vepor, magazine, biljetter, säljmaterial, PowerPoint-presentationer, menyer, rörlig bild till stora utomhusskyltar, annonser, projektlett översättning mot översättningsbyråer, intervjuat besökare på mässan och mycket mer.

Ett mässmagazine i två språk

Precious Magazine delades ut till både utställare och framför allt besökare till mässan. Den innehåller matnyttig fakta blandat med vackra annonser och intressanta reportage.

Vi projektledde och producerade en mässkatalog utformad som ett magasin med information, fakta, program, mässlayout och reportage om utställare.

Vi gjorde den grafiska formen, fotograferade, genomförde intervjuer ute hos utställarna, skrev copy till all annan text, skötte dispositionen, redigerade m.m. Vi skötte även annonshanteringen och viss annonsproduktion till utställare som önskade att synas i magasinet.

Pressinbjudan till Precious 2018

Från gestaltning till den digitala strategin

Redan i ett tidigt stadie var vi med på planeringsmöten inför Precious Fair. Det gjorde att vi blev väldigt insatta i hela processen och kunde hjälpa till med allt, från stort till smått vilket underlättade för kunden.

Vi tog fram:
  • Form och copy till biljetterna för registrering online. 
  • Bordsplacering med meny på baksidan. 
  • Skötte alla inlägg och annonser på Precious sociala medier. 
  • Copy till pressrelease och gjorde layout till pressinbjudan. 
  • En form för infografer för att visa statistik på ett inspirerande sätt. 
  • Vepor, bakgrunder, disksvep, menyer, informationstavlor och all annan kommunikation till Precious.

Säljbroschyr som lockar utställare

Ett hjälpmedel till säljavdelningen är säljbroschyren som levererades i två språk. Den var ett fint komplement som hjälpte till att locka fler utställare till mässan.

Vi kom med idén till kunden om att ta fram ett säljmaterial riktat till utställare för att enklare sälja in monterplatser till mässan. Här används enbart våra egna fotografier från Precious året innan. Förutom bilder stod vi för formgivning och copy. 

VILL DU TRÄFFAS?

Vill du bolla dina tankar och få nya idéer till ditt företag? Då borde vi träffas.

Vi besöker gärna dig oavsett var du finns i landet, antingen digitalt eller om du föredrar ett personligt möte. Om det är lättare för dig är du självklart varmt välkommen till vårt trevliga kontor mitt i den historiska miljön Sala Silvergruva. Vi bjuder på en kreativ stund med gott kaffe eller en mättande lunch.

Hör av dig för att boka in ett möte.