Kundcase

Precious Fair – Nordens största ur- och smyckemässa pågick fram till 2019.

Vi har haft ansvaret för all formgivning och större delen av copywritingen. Dessutom producerade vi reportage och fotograferade för artiklar, samt dokumenterade med foto och film under mässan. Vidare levererade vi animerad och rörlig bild, författade pressreleaser, hanterade sociala medier och uppdaterade hemsidan. Vi designade också vepor, magasin och biljetter samt tog fram säljmaterial. Förutom detta skapade vi PowerPoint-presentationer, utformade menyer och producerade rörlig bild för stora utomhusskyltar och annonser. Slutligen koordinerade vi översättningar genom översättningsbyråer och genomförde intervjuer med besökare på mässan och mycket mer.

Ett mässmagasin i två språk

Precious Magazine delades ut till både utställare och besökare på mässan. Den innehöll matnyttig fakta blandat med vackra annonser och intressanta reportage.

Vi projektledde och producerade en mässkatalog utformad som ett magasin med information, fakta, program, mässlayout och reportage om utställare.

Vi gjorde den grafiska formen, fotograferade, genomförde intervjuer ute hos utställarna, skrev copy till all annan text, skötte dispositionen, redigerade med mera. Vi skötte även annonshantering och viss annonsproduktion till utställare som önskade att synas i magasinet.

Pressinbjudan till Precious 2018

Från gestaltning till den digitala strategin

Redan i ett tidigt stadie var vi med på planeringsmöten inför Precious Fair. Det gjorde att vi blev väldigt insatta i hela processen och kunde hjälpa till med allt, från stort till smått, vilket underlättade för kunden.

Vi tog fram:
  • form och copy till biljetterna för registrering online
  • bordsplacering med meny på baksidan
  • alla inlägg och annonser på Precious sociala medier
  • copy till pressrelease och layout till pressinbjudan
  • layout för infografer för att visa statistik på ett inspirerande sätt
  • vepor, bakgrunder, disksvep, menyer, informationstavlor och all annan kommunikation till Precious.

Säljbroschyr som lockar utställare

Ett hjälpmedel till säljavdelningen var säljbroschyren som levererades i två språk. Den var ett fint komplement som hjälpte till att locka fler utställare till mässan.

Vi kom med idén till kunden att ta fram ett säljmaterial riktat till utställare för att enklare sälja in monterplatser till mässan. Här användes enbart våra egna fotografier från Precious året innan. Förutom bilder stod vi för formgivning och copy. 

VILL DU TRÄFFAS?

Vill du bolla dina tankar och få nya idéer till ditt företag? Då borde vi träffas.

Vi besöker gärna dig oavsett var du finns i landet, antingen digitalt eller om du föredrar ett personligt möte. Om det är lättare för dig är du självklart varmt välkommen till vårt trevliga kontor mitt i centrala Sala. Vi bjuder på en kreativ stund med gott kaffe eller en mättande lunch.

Hör av dig för att boka in ett möte.