
Fredagen den 7 april kommer vi alltid att minnas som dagen då Sverige blev utsatt för en terrorattack mitt i centrala Stockholm. Därför var det extra skönt att få lyfta dagens ungdomar i UF-galan Silverstänk. Hoppet lever starkt då dessa driftiga elever är vår framtid.
Galan hölls på Gillet 6 och arrangeras av de lokala gymnasieskolorna i Sala; ABB Industrigymnasium, Kungsängsgymnasiet och Ösby Västmanlands lantbruksgymnasium.
Det är premiär för Silverstänk och kvällen blev en lyckad tillställning med trerätters, prisutdelning och stand up comedy.

Creative Mill Kommunikationsbyrå delade ut priset Årets Marknadsförare UF.
De nominerade:
- FVCK Clothing UF
- Djurens Akutbox UF
- Impression UF

Djurens Akutbox UF tog hem priset med motiveringen:
Med en snygg och trevlig profil har företaget satsat på att nå ut brett med sin marknadsföring via flera olika kanaler. Deras informativa webbshop inger trygghet och gör det lätt att handla. Företaget har en tydlig strategi och har jobbat hårt med sin marknadsföring. De har även gett sina kunder ett mervärde genom att komma med tips och professionell rådgivning. Det känns självklart att akutboxen borde finnas i varje djurägares hem.
Det känns ärofyllt att dela ut priset Årets Marknadsförare UF till drivna och målinriktade unga företagare.
CAROLINE ÖSTMAN